הוראות לאחר השתלת שיניים

אם עברת השתלת שיניים או הרמת סינוס, הכנו קובץ להורדה עם הנחיות מפורטות.

בנוסף להנחיות שקיבלת במרפאה, ניתן לשים לב למספר הטלפון שלנו לעת חירום הפעיל 24/7, כולל בשבתות, למקרים דחופים.

ההנחיות כוללות הוראות מדויקות מה לעשות במקרים של דימום אחרי השתלת שיניים, או איך בדיוק לקחת את התרופות שניתנו לך.

הקפדה על ההוראות ונטילת התרופות תסייע לכך שתעבור את הטיפול ללא נפיחות וללא כאבים.

אי נטילת התרופות עשויה להביא לכישלון הטיפול, ובמקרה של הרמות סינוס אפילו לצורך באשפוז. אנא שמרו על ההוראות.

חשוב לנו שתדע למה לצפות בימים הקרובים, ואת כללי ההתנהגות שישמרו עליך מתופעות לוואי.

על מנת למנוע זיהום באזור הניתוח, נפיחות וכאבים, ועל מנת לשפר את סיכויי הקליטה של העצם או השתלים שקיבלת, יש להקפיד על ההנחיות הבאות:

תרופות לאחר השתלת שיניים

יש לקחת את התרופות שקיבלת במרשם לפי הסדר הבא:

1. כדורי אנטיביוטיקה – כדורים נגד זיהום. בדרך כלל אנחנו נותנים אוגמנטין. את האוגמנטין יש לקחת פעמיים ביום, כדור אחד בלבד בכל פעם. אם יש לך אלרגיה לפניצילין, אינך יכול לקחת אוגמנטין, ורוב הסיכויים שקיבלת מרשם לתרופה הנקראת דלסין-סי. את הדלסין נוטלים כדור אחד, ארבע פעמים ביום. בכל מקרה יש להמשיך וליטול את האנטיביוטיקה במשך שבוע.

2. כדורים נגד כאבים – רוב הסיכויים שלא יהיו לך כאבים משמעותיים, אך בהחלט צפויה רגישות בחניכיים שתימשך מספר ימים. את הכדורים יש לקחת לפי הצורך, ולא יותר מ-4 כדורים ביום.

3. קורסודיל שטיפות פה – את השטיפות יש להתחיל רק 24 שעות לאחר סיום הניתוח, קריא: מחר. אל תעשה היום שטיפות כי זה עלול לגרום לדימום. מותר לשתות מים, אך בלי לנער אותם בפה.

4. דקסאמטזון – כדור נגד נפיחות. יש לקחת את הכדור לפי הסדר הבא:

  • מחר – ארבעה כדורים בבת אחת אחרי ארוחת הבוקר.
  • מחרתיים – שלושה כדורים אחרי ארוחת הבוקר.
  • בעוד 3 ימים – 2 כדורים אחרי ארוחת הבוקר.
  • בעוד 4 ימים – כדור אחד אחרי ארוחת הבוקר.

על אף הכדורים, בחלק קטן של המקרים אתה עשוי לגלות נפיחות קלה באזור הניתוח. אין טעם להיבהל, זה נורמאלי. במקרה של הופעת שיהוקים, יש להפסיק לקחת את התרופה. זו תופעת לוואי מוכרת ולא מסוכנת.

5. טיפות אף – אחרי הרמות סינוס יש להזליף לאף טיפות אוטריוין 3 פעמים ביום. מטרת הטיפול היא להשאיר את נתיבי האוויר לסינוס פתוחים ומאווררים. לאחר ששמים את הטיפות, אסור לנשוף דרך האף, או למשוך בכח את הטיפות לגרון. הפעלת לחץ עשויה לגרום לקרע ברירית הסינוס. יש למחוט את האף בעדינות.

מה לאכול לאחר השתלות שיניים?

היום ניתן לאכול רק אוכל רך וקר בלבד. דוגמאות: קוטג‘, מילקי, פרילי וכו'. אסור לאכול מזון חם וקשה. זה יכול לגרום לדימום.

אם קיבלת גם שיניים קבועות באותו יום מעל שתלים, בחודשיים הקרובים עליך להימנע ממזון קשה. תוכל לאכול החל ממחר אורז, פסטה, פירה, וכיוצא באלו מאכלים רכים. בכל לשון של בקשה: אנא הימנע מסטייקים, תפוחים, ושאר מזון קשה. נכון, יש לך שיניים חדשות וזה מפתה לנסות אותן, אולם השתלים שלך זקוקים לזמן קליטה בעצם. אם תעמיס עליהם יותר מדיי הם עשויים להיכשל. קצת סבלנות.

הוראות נוספות לאחר השתלות שיניים:

אין לבצע תנועות יניקה עם הפה. תת הלחץ שנוצר יגרום ליציאת קריש הדם, ולהתחלת דימום.

החל מיום אחרי הטיפול יש לצחצח את החניכיים סביב השתלים והתפרים בעדינות עם מברשת רכה. קיימת חשיבות גדולה לניקיון האזור, שכן התפתחות דלקת עקב היגיינה לקויה עשויה להכשיל את הטיפול.

ביקורת והוצאת תפרים

1. אם קיבלת שיניים קבועות באותו יום עליך להגיע בעוד כמה ימים לאיזון נוסף אצל הרופא. מטרת האיזון היא למנוע לחץ על צד אחד בלבד של הפה. לחץ חד-צדדי עשוי לגרום לכישלון של שתלים. אם לא ניתן לך תור, אנא צור קשר עם המרפאה ותאם אחד כזה. במקרים אחרים, התנהג לפי הוראות הרופא שקיבלת בע"פ

2. במרבית המקרים, לאחר ביצוע השתלה אנו נוהגים לשים תפרים נספגים. אין צורך לבא להסיר אותם והם נעלמים לאחר 3 שבועות בממוצע

תופעות לוואי מוכרות אחרי השתלת שיניים:

רפואה איננה עניין מתמטי. אצל כל אחד הגוף עשוי להגיב אחרת. בדרך כלל אין אנו רואים תופעות לוואי. במיעוט המקרים אתה עשוי להיתקל בתופעות הבאות:

דימום – דימום קל בדרך כלל נעצר אם תפעיל לחץ רציף על האזור. במקרה של דימום יש לקחת גזות, להניח אותן על האזור המדמם להפעיל לחץ ברציפות במשך 10 דקות (לא להחליף כל חצי דקה). כאשר נגמרות הגאזות ניתן לעשות זאת גם עם שקית תה. אל תהיה מופתע אם בבוקר יהיו כמה טיפות דם על הכרית. זה נורמאלי. אם יש לך דימום רב, שאיננו עוצר באמצעות לחץ, אנא חזור מידית למרפאה לעצירת הדימום

הופעת כתמים על הפנים – תופעה נדירה יחסית אך קיימת. הכתמים הם בדרך כלל סוג של שטף דם פנימי מקומי, שנעצר כבר, ואין מה להיבהל מהם. הם עשויים להופיע ככתם כחלחל על הפנים באזור הניתוח, ולשנות את צבעם עם הזמן לירקרק, צהבהב, שחרחר וצבעים אחרים. הם נעלמים לבד תוך כמה ימים

נפיחות – אם למרות הכדורים שלקחת יש נפיחות קלה זה נורמאלי. אם יש נפיחות גדולה ומפושטת, אנא פנה לרופא מידית לביקורת

כאבים – בדרך כלל אין, אולם אם יש – אל תהסס ליטול כדור נגד כאבים מן המרשם שקיבלת. רגישות בחניכיים היא עניין צפוי והיא חולפת תוך כמה ימים

אובדן תחושה באזור הניתוח – נדיר מאד, אולם אם אתה מרגיש שהמקום מאובן, או תחושת נימול ועקצוץ בשפה או בלחי, אנא פנה מידית לרופא

הוראות נוספות למי שעבר הרמת סינוס

1. עליך להימנע משחייה בבריכה או בים בשבועיים הקרובים. מי הבריכה מכילים הרבה חיידקים שעשויים להכשיל את הניתוח או לזהם את האזור.

2. אסור לטוס או לצלול ב-3 שבועות הקרובים. שינויי הלחץ עשויים לקרוע את הרקמה העדינה של הסינוס.

3. אם מתחיל דימום מהאף, שים טיפות אף והן יעצרו את הדימום. כמו כן רצוי להפעיל לחץ על האף באזור המדמם. אם הבעיה נמשכת – פנה לרופא

4. הופעת גרגרי עצם כתושה באף או בחלל הפה – אין מה לדאוג, בדרך כלל מדובר בעודפים המשתחררים לבד. הכמות שהונחה בחלל הסינוס היא גדולה מאד ולא תיעלם.

5. אנא הימנע מהפעלת לחץ על האזור גם באמצעות תותבת. אם יש לך תותבת, רצוי שתימנע מלהניח אותה על האזור בשבועיים הקרובים

מתי ממשיכים?

זה תלוי בתכנית הטיפול שלך, ובסוג העצם שמצאנו בעת ביצוע השתלים. יש להמתין כ- 6 שבועות מינימום לפני לקיחת מידות לכתרים מחרסינה, כי החניכיים מתכווצים ומיקומם משתנה.

אם העצם שלך קשה, ניתן יהיה לקחת מידות אחרי 6 שבועות. אם היא הייתה רכה, או שבוצעו תוספות עצם, יש להמתין 6-3 חודשים לפני המשך.

במקרה של הרמת סינוס, יש להמתין 8 חודשים לקליטת העצם לפני שניתן להמשיך.

מה קורה אם יש לי מקרה חירום מעבר לשעות הפעילות או אפילו בשבת?

זה לא קרה מעולם, אבל במידה ונתקלת בבעיה חמורה שלהערכתך איננה סובלת דיחוי, ומשום מה אנו לא זמינים, אנא פנה אל קו החירום שלנו: 03-5771850 הקו זמין 24 ש‘ ביממה, 7 ימים בשבוע.

אם מסיבה כלשהיא לא הצלחת להשיג אותנו, או שהבעיה קריטית, אנו מציעים שתפנה אל חדר מיון תל השומר, ולא אל מרפאות שיניים הנותנות עזרה ראשונה בלילה.

הידע של מרפאות כאלה בשתלים בדרך כלל רחוק מלהיות מספק. בכל מקרה, גש וטפל, ואנא הבא איתך חשבונית – אנו נישא בעלות ונבצע לך החזר.

בכל מקרה, צוות המרפאה זמין לענות לך על כל שאלה. לנוחותך, טלפונים ליצירת קשר עם המרפאות: ראשון לציון: 03-9678778 רמת גן: 03-6703349

קו החירום: 03-5771850 24 ש‘ ביממה, לבעיות קריטיות בלבד.