השתלות שיניים בהרדמה מלאה / כללית

השתלות שיניים בהרדמה מלאה או כללית – המדריך המלא

כן, 'טיפול בחיוך' היא אחת מתוך 13 מרפאות בלבד בישראל שיש להן אישור רשמי לביצוע טיפולי שיניים והשתלות שיניים תחת הרדמה מלאה / כללית או טשטוש.

קיבלנו את האישור כי יש לנו מערכות חדישות, והשקענו המון בבטיחות התהליך.

קיבלנו את האישור, כי לרופאים במרפאת השיניים שלנו יש את ההכשרה המיוחדת הנדרשת לביצוע הפעולה, וכי אנחנו מקפידים, אבל ממש מקפידים, על זה שיהיה לכם רגוע, ובטוח.

השתלות שיניים בהרדמה מלאה / כללית או טשטוש – ד"ר מאיר אבירם

למי מומלץ לבצע השתלות שיניים בהרדמה מלאה/כללית?

רופאי שיניים ימליצו לך לבצע השתלות שיניים בהרדמה כללית / מלאה או תחת טשטוש עמוק (סדציה) במקרים הבאים:

  • אתה מפחד מהטיפול: חרדה דנטלית היא הגורם המוביל להזנחה של השיניים והחניכיים. מרוב חרדה אנשים לא באים לטיפול, והמצב מתדרדר. ככל שההזנחה נמשכת, הטיפול הנדרש יהיה מורכב יותר. לפחדנים ניתן להציע טיפול דין מאד, בשילוב כדורי הרגעה, אולם במקרים של חרדה קיצונית ניתן בהחלט להציע השתלת שיניים תחת הרדמה כללית. תוכל לעבור את הטיפול תוך כדי שינה ולהתעורר עם שיניים חדשות בפיך.
  • אתה סובל מרפלקס הקאה מוגבר: יש לא מעט אנשים שהחדרת חומרים או מכשירים לפיהם גורמת להם להשתנק, ולתחושת רצון להקיא. רופאי השיניים קוראים למצב זה Gag-Reflex.  ניתן להפחית את רפלקס ההקאה באמצעות כדורים לפני הטיפול, אולם ניתן בהחלט לבצע השתלות שיניים תחת הרדמה מלאה, שאז אין רפלקס, ואפשר להשלים את הטיפול ללא תחושות לא נעימות.
  • טיפול ארוך עם הרבה שלבים: אם יש טיפול מורכב, בהרבה שיניים, ניתן לבצע טיפולים רבים במהלך ההרדמה. במקום להגיע לתורים רבים, ובכל פעם לטפל רק בשן אחת, או לבצע רק שלב אחד, ניתן לדחוס לזמן קצר טיפולים רבים. כשמדובר בהשתלות שיניים המבוצעות תחת הרדמה מלאה אנו רואים ריבוי מקרים של אנשים הזקוקים לטיפול בכל הפה, שתלים רבים, וביצוע גשר מיידי מעליהם. כך תוכל להגיע בבוקר, לנמנם עד הצהרים, וכשאתה מתעורר אתה מגלה שיש לך כבר פה חדש…
  • טיפול באזורים אחוריים של הפה: לפעמים כשמטפלים בחלקים האחוריים של הפה, נוזלים מצטברים ליד הגרון ומפריעים לך ולרופא המטפל. כמו כן אם צריך להסיט מעט את הלשון כדי להגיע אל אזור ההשתלה, הדבר יפריע לך מאד. במקרים אלה רצוי לבצע השתלת שיניים תחת הרדמה כללית או טשטוש.
  • קשה להרדים את הפה: חלק מהאנשים אינם מגיבים לזריקות הרדמה, ולפעמים אפילו אלרגיים לזריקות. כמה שרופא השיניים ינסה, הוא לא יצליח להרדים את האזור. גם במקרים אלה רצוי לבצע השתלות שיניים תחת הרדמה מלאה / כללית
    , שאז אין צורך בזריקות הרדמה כלל – כל הגוף רדום, וניתן לעבוד בלי להפריע לך.

 איך להתכונן להרדמה מלאה / כללית?

בדרך כלל, כשעושים השתלות שיניים תחת הרדמה מלאה / כללית או טשטוש, יש להביא לפני כן לרופא בדיקות דם, בדיקת א.ק.ג, פירוט מצב רפואי חתום על ידי רופא המשפחה, ולעיתים גם צילום חזה.

הדבר הכי חשוב בהכנה לטיפול היא קודם כל לנשום עמוק ולא לחשוב עליו יותר מדי… אתם בידי אנשי מקצוע ששומרים עליכם, והכל יעבור חלק. וכן, נחוץ צום של 6 שעות לפני הטיפול.

איך מרגישה הרדמה מלאה / כללית להשתלות שיניים?

אנו עושים את מירב המאמצים, כדי שלא תרגישו דבר. הרי זו בדיוק הנקודה… אנשים מגיעים בחרדה, ומבקשים לעבור השתלות שיניים בהרדמה מלאה / כללית או טשטוש. מהרגע שהמרדים נתן לכם תרופת הרדמה, סביר שתרגישו מסוחררים לכמה שניות ואז תירדמו (במקרה של הרדמה מלאה / כללית) ותהיו רגועים ומטושטשים (במקרה של טשטוש) כך שלא תדעו ולא תזכרו בכלל שטיפלנו בכם. התהליך טוב במיוחד למי שזקוק לטיפולים רבים, אותם ניתן לבצע במרוכז, בפעם אחת, תחת הרדמה מלאה או טשטוש. בתמונה למטה: כך נראה חדר ההרדמה שלנו.

 

ד. אילו טיפולי שיניים ניתן לעשות בהרדמה מלאה / כללית?

ניתן לבצע את כלל טיפולי השיניים תחת טשטוש או הרדמה מלאה, פרט ל:

א. יישור שיניים. זה תהליך שאורך חודשים, ולא כמה שעות. ניתן לבצע יישור באמצעות ציפויים וכתרים, ואז התהליך יחייב שתי פגישות.

ב. שיקום סופי מעל השתלת שיניים ביום אחד – ניתן לבצע השתלת שיניים ביום אחד ברמה של להוציא כל מה שחולה בפה, לשים את השתלים, ואפילו לבנות עליהם כתרים זמניים הנשארים באופן קבוע בפה. אנחנו עושים את התהליך הזה באופן שוטף מדי יום. עם זאת, את הכתרים הסופיים ניתן לבצע רק לאחר שהחניכיים מתרפאים, והשתלים נקלטים. שלב זה ניתן להשלמה בפגישה נוספת לאחר מספר חודשים.

מהם היתרונות של השתלות שיניים בהרדמה המלאה?

קל יותר למי שמפחד מטיפולי שיניים. קל יותר למי שיש לו רגישות מוגברת לכאב או שקשה להרדים לו את הפה. קל יותר למי שיש לו טיפולים רבים ולא מעוניין להגיע להמון מפגשים במרפאה, קל יותר… רגע, כבר אמרנו את זה…?

מי מוסמך לבצע השתלות שיניים בהרדמה מלאה / כללית?

על מנת לבצע השתלות שיניים תחת הרדמה כללית, על רופא השיניים המבצע את ההשתלה להיות מוסמך ע"י משרד הבריאות בביצוע טיפולי שיניים תחת הרדמה כללית. אסור לרופא שיניים רגיל שלא הוסמך לבצע הרדמה כללית.

כשהרופא המוסמך מבצע את הטיפול, עליו להיות מלווה ברופא מרדים, סייעת, ופקידה. זאת ועוד, גם המרפאה בה הוא עובד חייבת לקבל רישיון ממשרד הבריאות לבצע השתלות שיניים בהרדמה כללית.

בארץ, נכון לרגע כתיבת דברים אלה, מעבר למחלקות פה ולסת בבתי חולים, קיימות רק 13 מרפאות שיניים שקיבלו רישיון כזה, ואנו גאים בכך ש'טיפול בחיוך' היא אחת מהן.

כיצד מתבצעת הרדמה מלאה או טשטוש?

בקלות… יש לנו רופא מרדים, והוא בודק אתכם. לאחר הבדיקה, תיכנסו לחדר, תשבו על הכיסא הדנטלי, המרדים יחבר אתכם למכשירים שונים כגון מד לחץ דם, מכשיר א.ק.ג., ועוד.

לאחר מכן, הוא מחדיר לכם לווריד חומרים המביאים אתכם לטשטוש עמוק. בשלב זה, אם בחרתם בטיפולי שיניים תחת טשטוש, ניתן להתחיל בטיפול. רופא השיניים ירדים את הפה מקומית, ויתחיל לטפל.

במקרה של הרדמה מלאה, המרדים מעמיק את הטשטוש ההתחלתי למצב של הרדמה מלאה. במצב זה, הרפלקסים של הגוף אינם פועלים ברובם, ויש צורך להנשים אתכם במהלך הטיפול באמצעות מכונת הרדמה. כל זמן הטיפול המרדים מסתכל עליכם ובודק את מדדי הגוף שלכם בקפדנות. מה מצב הדופק, לחץ הדם, כמות החמצן בדם ועוד הרבה מדדים נוספים.

בסיום הטיפול, רופא השיניים יסמן למרדים שסיים, ואז יתחילו להחזיר אתכם לערות מלאה. בדרך כלל לוקח כ 20-40 דקות להתאושש ולחזור למצב רגיל. המרדים ילווה אתכם עד שתחזרו לעצמכם. רצוי להביא איתכם מלווה שיקח אתכם הביתה. בטח ובטח שלא רצוי לנהוג…

למטה: תמונה של מכונת הרדמה משוכללת, בדומה לבתי החולים.

האם טיפול שיניים בהרדמה מלאה מורכב יותר מטיפול שיניים רגיל?

כן, ולא. טיפול שיניים הוא טיפול שיניים, ומבחינה טכנית אין הבדל. עם זאת, כאשר רופא שיניים מטפל, הוא זקוק לא מעט פעמים לשיתוף העולה של המטופל. למשל, אם הכנו לכם כתר, או אפילו סתם סתימה, ואנחנו רוצים לראות שאתם מצליחים לסגור את הפה בלי הפרעה, זה יהיה קצת קשה אם אתם לא סוגרים את הפה… לא? ומה במקרה שאנחנו צריכים דווקא שתפתחו את הפה בזמן שאנחנו עובדים? לזה יש פתרון קל. יש לנו מכשיר, מן גוש סיליקון עליו אתם יכולים לנשוך, ואז הפה נשאר פתוח ומאפשר לנו לעבוד.

האם יש סיכונים בטיפולי שיניים בהרדמה מלאה או טשטוש?

הסיכונים מבחינת הטיפול עצמו זהים לביצוע טיפולי שיניים ללא טשטוש. בטשטוש אין כמעט סיכונים כלל, ובהרדמה מלאה הסיכוי שמשהו יקרה לכם במרפאה כמו שלנו, שאושרה על ידי משרד הבריאות ושיש בה הקפדה על נהלי הבטיחות, הוא אפסי. בדקתי בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ויש סיכוי גבוה פי 2000 שיקרה לכם משהו כשאתם חוצים את הכביש (חמסה, חמסה, חמסה!) מאשר שיקרה לכם משהו אצלינו.

 מה העלות של השתלת שיניים בהרדמה מלאה / כללית?

המחיר של השתלות שיניים בהרדמה כללית נקבע לפי עלות מחיר ההשתלה עצמה בתוספת זמן ההרדמה. מקובל לחייב בגין הרדמה כללית סכום נוסף מעבר למחיר הטיפול עצמו, והסכום מחושב לפי שעה. הסיבה לכך היא שהרופא המרדים מחייב את. המרפאה לפי כל שעת פעילות, וגם בגין זמן ההתאוששות. ביצוע השתלות שיניים בהרדמה מלאה, כאשר מדובר בבניה של שתי לסתות בפה מלא אורכת כ -6 שעות. ניתן לקרוא בהרחבה על נושא זה במאמר: טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מחיר. עד אז תוכלו לעיין בטבלא הבאה:

עומק ההרדמה                   למי מיועד                                                           עלות משוערת לשעה

ללא טשטוש, אתם ערים. כלל האוכלוסיה אין תוספת
טשטוש קל עם כדורים לפחדנים לייט, לטיפולים עד 3 שעות צריך להגיד לנו תודה, וזה מספיק
טשטוש עמוק לפחדנים מדיום, לטיפולים עד 5 שעות תוספת מרדים כ- 1,900 ₪ לשעה
הרדמה מלאה לחרדה קיצונית, בעיות אלחוש, רפלקס הקאה מוגבר תוספת מרדים כ- 2,500 ₪ לשעה

איך ארגיש אחרי טיפול השתלת שיניים בהרדמה כללית?

לאחר שנים של פעילות, הניסיון המצטבר שלנו כל כך גדול, שאנו יכולים לספר לך שבמרבית המקרים אחרי השתלות שיניים במרפאתנו אין נפיחות ואין כאבים כמעט בכלל. גם ההרדמה הכללית מסתיימת בדרך כלל ללא כל תופעות לוואי. תופעות לוואי העשויות להופיע אחרי הרדמה כללית הן סחרחורות, בחילה, וטשטוש קל. תופעות אלו, אם הן מופיעות, חולפות ברוב המכריע של המקרים עד למחרת. שוקל השתלת שיניים תחת טשטוש או הרדמה מלאה? התקשר אלינו ובא לבדיקה וצילומים ללא עלות וללא התחייבות.