השתלות שיניים במרכז – איך לבחור?

השתלות שיניים במרכז הארץ מאופיינת בריבוי רופאי שיניים שמבצעים אותן. כיצד ניתן להחליט אילו רופאי שיניים יהיו טובים יותר לביצוע השתלות שיניים בפה שלך? איך ניתן להעלות את הסיכוי שהשתלים שהותקנו בפיך ישרדו שם שנים רבות?

אם בוחנים את המדד להצלחה של השתלת שיניים בפיך, הרי שאנו יכולים לאבחן מספר גורמים:

 סוג השתלים

קיימות לא מעט חברות המייצרות שתלים, רובם דומים זה לזה. ההחלטה באילו שתלים להשתמש בעת ביצוע השתלת שיניים במרכז הארץ אמורה להיות מבוססת על נתונים רפואיים, אך בפועל מושפעת מניסיונו של הרופא, העדפותיו, מחיר השתל לרופא וסוג העצם של המטופל. חשוב מאד להגדיר מראש את השתל האידיאלי לסוג העצם שלך, ולמצבך הבריאותי. ניסיונו של רופא השיניים משחק כאן תפקיד מכריע בבחירה נכונה.

השתלת שיניים במרכז – בהעמסה מיידית או רגילה?

קיימות שיטות רבות וגישות שונות לביצוע השתלות שיניים. כך למשל חלק מרופאי השיניים ימליצו על תהליך מהיר של השתלות שיניים ביום אחד, בעוד שאחרים יבקש תהליך המתבצע במספר שלבים, בו מותקנים קודם השתלים, ורק לאחר מספר חודשים בונים עליהם כתרים. מה השיטה שמתאימה לך? חייבים לבחון כל מצב לגופו.

מה מצב פיך מלכתחילה

ככל שמצב העצם שלך גרוע יותר, גם הסיכוי להצלחת השתלים יורד. נכון שניתן לבנות עצם חדשה, אולם זה גוזל יותר זמן וכסף מאשר לו היית מגיע בזמן. רופא שיניים טוב היה מזהיר אותך מראש ומתריע בפני ההתדרדרות. אם אתה פוגש אותו רק עכשיו, הוא אמור למצוא לך את הטיפול המהיר והאפקטיבי ביותר למצבך.

רמת ההיגיינה שלך

חלק גדול מהסיבות לאובדן שיניים נוגע למחולות חניכיים. מחלות חניכיים נגרמות ברוב המקרים כתוצאה של הזנחה. לו הייתה ההיגיינה שלך נשמרת בקפדנות, סביר שניתן היה למנוע את אובדן השיניים. אותם חיידקים שפגעו בשיניים שלך עשויים לפגוע בהמשך גם בשתלים שלך. בהתאם, אם לא תתחיל להקפיד מאד על ההיגיינה שלך, סביר שתאבד גם את השתלים בהמשך. רופא שיניים טוב יסביר לך זאת, וילמד אותך לשמור על השתלים כך שישרדו שנים רבות.

מצבך הבריאותי

אם יש לך סכרת, או אוסטיאופורוזיס, הסיכויים להישרדות השתלים לטווח ארוך יורדים. ישנם סוגי שתלים שלהם סיכוי גבוה יותר לשרוד אצל מעשנים וסכרתיים

בעת ביצוע השתלות שיניים במרכז מה אתה מקבל בסוף?

האם אתה מקבל תותבות נשלפות, תותבות נשלפות המעוגנות לתיקתקים מעל שתלים, או כתרים מחרסינה קבועים בפה? לסוגים שונים של שיקום, יש סיכויי הישרדות שונים, וצורך שונה בטיפולי תחזוקה תקופתיים.

האם בעת השתלת שיניים במרכז יש חשיבות למחיר

טיפול יקר לא בהכרח יהיה טוב יותר מטיפול זול. למעשה, אין למרכיב הכסף חשיבות ישירה בנוגע לסיכוי של השתלים שלך לשרוד לאורך טווח. אם מצאת שני רופאים מצוינים, והאחד גובה פחות מהשני, תוכל כמובן לשקול מי מהם גורם לך להרגיש בטוח יותר. עם זאת, נציין כי אצל רופאי שיניים טובים, היומן בדרך כלל מלא, ואין להם סיבה טובה לעבוד בזול. מחירי קופות החולים מהווים את הרף הבינוני של שוק רפואת השיניים. כאשר אתה מבצע השתלת שיניים במרכז, מחיר נמוך משמעותית ממחירי קופות החולים עשוי להיות חשוד. וזה מביא אותנו למרכיב הכי חשוב שיעלה את הסיכוי לשתלים שלך לשרוד לאורך טווח

היד של רופא השיניים המטפל בך

המרכיב החשוב ביותר להישרדות שתלים לטווח הארוך הוא מיקומם הנכון, והעומסים המופעלים עליהם. ישנה חשיבות עליונה לרמת הדיוק של רופא השיניים, הן בתכנון הראשוני של תכנית הטיפול, ובטח שבעת ההתקנה בפועל של השתלים בפיך.

איפה יש לנו מרפאות שיניים לביצוע השתלת שיניים במרכז?

סניפי טיפול בחיוך באזור המרכז נמצאים במרכז העיר הוותיק בראשון לציון, ובמגדלי לייף, במתחם העסקיים של בני ברק.