ניתוח הרמת סינוס

ניתוח הרמת סינוס הוא פעולה המתבצעת כאשר קיימים כל התנאים הבאים יחד:

א.      אין שיניים באזורים אחוריים של הלסת העליונה.

ב.      אנו מעוניינים לשקם את השיניים החסרות בעזרת השתלות שיניים ולא תותבת נשלפת.

ג.       אין גובה עצם מספיק לביצוע שתלים.

בהתאם, מטרת ניתוח הרמת סינוס היא להגדיל את גובה העצם, על חשבון חלל האוויר הנמצא מעל החלק האחורי של הלסת (ראה בסרטון).


הניתוח נחשב בטוח יחסית כאשר הוא מבוצע בידיים מיומנות, רמת ההצלחה שלו גבוהה מאד (כ-95%) אולם כמו כל ניתוח הוא איננו חף מסיכונים וסיבוכים. לא מדובר בניתוח שמתאים לרופאי שיניים העושים צעדים ראשונים בתחום ההשתלות, ורצוי למצוא רופא שיניים מיומן מאד או מומחה שיבצע ניתוח זה.

תהליך ניתוח הרמת סינוס

  1. אבחון – יש לבדוק שיש בכלל צורך בניתוח זה, ולא כדאי לעשות שימוש בחלופות לו (שתלים קצרים, שתלים בהטיה, שתלי זיגומה, כל אלה הם חלופות לניתוח הרמת סינוס וניתן לקרוא עליהם בדפים האחרים באתרנו). כמו כן יש לבדוק שאין בעיות בסינוס העלולות למנוע את הצלחת הניתוח או לגרום לסיבוכים.
  2. הרדמה מקומית – כמו בסתימה פשוטה. לא חייבים הרדמה מלאה, אולם אנשים המרגישים חרדה לפני ניתוח מסוג זה והם יכולים לקבל כדור טשטוש במרפאה, או לחלופין לבקש לעבור את הטיפול תחת טשטוש או הרדמה מלאה עם מרדים.
  3. פתיחת חלון בצד הסינוס – על מנת למלא את החלל בעצם עלינו לבצע פתח בחניכיים, שיאפשר לנו גישה. לאחר פתיחת החלון ניתן להחדיר אל הסינוס את העצם.
  4. החדרת עצם חדשה לחלל הסינוס – זה הרגע שניתוח הרמת סינוס בנוי עליו. השלב בו אנו מעבים את העצם על ידי החדרת אבקת עצם חדשה אל תוך החלל. בדרך כלל מדובר באבקת עצם הבאה בתוך אמפולה ומקורה בפרות. בחלק מהמקרים ניתן לערבב אותה עם עצם ממקור אנושי, ואפילו ממקור סינתטי.
  5. איטום החלל – בתום החדרת העצם יש לאטום את החלל על ידי חומר הנקרא: ממברנה. לאחר הנחת הממברנה סוגרים את החניכיים עם תפרים.
  6. המתנה – יש להמתין בין 6 ל- 8 חודשים לפני שניתן להמשיך. זמן זה דרוש לגוף על מנת לקלוט את אבקת העצם שהחדרנו לסינוס ולהפוך אותה לעצם טבעית של הגוף.

הרמת סינוס ביחד עם השתלת שיניים

בחלק מהמקרים  ניתן לשלב השתלת שיניים יחד עם הרמת סינוסים באותו שלב. במקרים אחרים יש להמתין עד קליטת העצם לפני שמחדרים את השתלים לעצם החדשה. זה מאד תלוי במקרה, וניתן לבדוק אפשרות זאת מראש בזמן האבחון. ביצוע משולב חוסך זמן רב וניתוח מיותר.