טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מחיר

טיפול שיניים בהרדמה מלאה יכול לעזור לך במצבים הבאים:

  • אתה ממש מפחד מטיפולי שיניים.
  • הטיפול שאתה צריך לעבור מורכב או ארוך.
  • קשה מאד להרדים את הפה שלך.
  • יש לך רפלקס הקאה מוגבר וקשה להיכנס לפיך.
  • אתה רוצה לזרז את התהליך שעשוי להימשך חודשים, לפגישה אחת במידת הניתן.

על בטיחות הטיפול ופרטיו נדבר במאמר על טיפולי שיניים בהרדמה מלאה או טשטוש באתרנו. המאמר שלפניך סוקר את המחיר של טיפול שיניים בהרדמה מלאה, הסיבות לו, ואיך תוכל להוזיל אותו.המחיר של טיפול שיניים בהרדמה מלאה

האם מחיר של טיפול שיניים בהרדמה מלאה גבוה יותר מאשר מחיר טיפול שיניים רגיל?

נתחיל מזה שבמרפאות שונות מתמחרים טיפול שיניים בהרדמה מלאה בצורה שונה. יש מרפאות, כמו אצלינו, שיגבו ממך את עלות הטיפול הרגילה, ומעליה תצטרך לשלם את עלות המרדים וחדר ההרדמה. לעומת זאת, יש מרפאות, כמו בקופות החולים, בהם המחיר של טיפולי שיניים תחת הרדמה מלאה גבוה בכ- 20% מהעלות הרגילה. הסיבה לעלות המוגברת במקרים אלה היא שבקופות החולים, הרופאים העובדים תחת הרדמה מלאה הם בדרך כלל מומחים או רופאים בכירים יותר, ושכרם גבוה יותר מרופא צעיר בקופה.

האם טיפול שיניים בהרדמה מלאה מורכב יותר מטיפול שיניים רגיל?

טיפול שיניים תחת הרדמה מלאה איננו מורכב משמעותית מטיפול שיניים רגיל מבחינת הרופא, והוא אף חוסך לו זמן שבדרך כלל היה מתבזבז על להושיב אותך בכיסא, על המתנה להרדמות מקומיות, ועל להיפרד ממך בכל פעם. עם זאת, חשוב לציין כי על רופא שיניים הבוחר לטפל בך תחת הרדמה מלאה, חלה חובה חוקית לעבור קורס מפרך, המוכר על ידי משרד הבריאות. הקורס נמשך חודשים ארוכים עד שנה, ועולה לא מעט. אין הרבה רופאי שיניים בישראל שעברו קורס כזה, ולהערכתי מתוך למעלה מ- 10,000 רופאי שיניים, רק כמה מאות עברו את ההסמכה הנדרשת.

ד"ר אבירם מסביר על העלות של טיפולי שינייים בהרדמה מלאה

איך מחשבים מחיר של טיפול שיניים תחת הרדמה מלאה

כאמור, במרפאתנו לא נהוג לגבות יותר בעבור טיפול שיניים תחת הרדמה מלאה, מאשר בעבור העלות הרגילה של הטיפול, בתוספת עלות המרדים והמכשור. בכל טיפול שיניים תחת הרדמה מלאה, חובה בנוכחות מרדים בחדר. רופא שיניים איננו יכול גם לטפל בך וגם לבדוק כל הזמן את תפקודי הגוף שלך, כמו לחץ דם, דופק, כמות החמצן בגופך וכולי. זה תפקידו של הרופא המרדים. הרופא המרדים משגיח עליך בכל עת, ואיננו עוזב את החדר כל זמן שאתה מורדם. המחיר לשהותו שם מחושב לפי כמות השעות שעליך להיות בטיפול, ובהתאוששות שלאחריה.

כך לדוגמא, אם הטיפול בך אורך נטו כ- 3 שעות, זמן המספיק למשל כדי לבצע השתלת שיניים תחת הרדמה מלאה ללסת אחת כולל מסירת שיניים באותו יום, עליך לקחת בחשבון כ- 20 ד׳ שיקח לרופא להרדים אותך, ובערך שעה שיקח לרופא המרדים להוציא אותך מההרדמה וללוות אותך בהתאוששות. בהתאם החישוב יהיה לפי שלוש שעות ועוד שעה ועשרים, קריא ארבע שעות ועשרים דקות, אבל אם ניקח בחשבון שהמרדים מחייב על כל שעה או חלק ממנה, תחויב למעשה ב- 5 שעות.

נציין כי משרד הבריאות קבע בתקנות, על מנת להפחית את הסיכונים ותופעות הלוואי מהתהליך, כי טיפול שיניים תחת הרדמה מלאה לא ימשך מעל 5 שעות. בהתאם, אם אתה צריך טיפולים רבים שיכולים להימשך למשל 10 שעות, לא יהיה מנוס אלא להרדים אותך פעמיים.

עלות הקמת חדר הרדמה מסודר, כולל כל הצנרות הנדרשות, מכונת הרדמה, גנרטור לגיבוי במקרה של נפילת חשמל ועוד, עולה מעבר לחצי מיליון שקל בקלות. זו הסיבה שמעטות מרפאות השיניים בישראל שטרחו על הקמת חדר כזה. הפיקוח של משרד הבריאות על חדרים כאלה הדוק מאד, ומחייב תחזוקה שוטפת ובדיקות ניטור באלפי שקלים מדי שנה. בהתאם, כאשר אתה בוחר לעבור טיפול שיניים תחת הרדמה מלאה, המחיר שתשלם יכלול גם דמי שכירות לחדר לפי שעה.

מה המחיר של טיפול שיניים בהרדמה מלאה?

עכשיו לתכלס, כמה עולה השתלות שיניים בהרדמה מלאה? העלות פר שעה, המגלמת בתוכה את עלות החדר והמרדים, ובהתייחסות לממוצע בשוק רפואת השיניים, נעה בין 1,500 שח ל-3,500 שח לכל שעה, כתלות במרפאה ובאם מדובר במחיר של טיפול שיניים תחת טשטוש או טיפול שיניים תחת הרדמה מלאה. את הסכום הנל עליך להכפיל בכמות השעות להן אתה זקוק בטיפול.

נציין כי במרפאתנו המחיר נמוך מהממוצע הנל, אך משרד הבריאות אוסר על רופאי שיניים לפרסם מחירים, ולכן נשמח לתת לך הערכה מדויקת של מה הטיפול לו אתה זקוק, כמה שעות יארך, ומה המחיר של טיפול שיניים תחת הרדמה מלאה, ספציפית למקרה שלך, בבדיקת יעוץ ללא עלות וללא התחייבות  כשתגיע אלינו.