מומחה להשתלות שיניים

מי הוא מומחה להשתלות שיניים? לכאורה, היית מצפה לקבל רשימה מסודרת של מומחים להשתלות שיניים בישראל. בדיוק כמו שניתן למצוא בדפי זהב רשימה של מומחים בכל תחום אחר ברפואה. אולם לא תמצא כזו בשום מקום.

הסיבה לכך היא שמשרד הבריאות איננו מכיר בהשתלות שיניים כהתמחות בפני עצמה. יש מדינות בהן מומחה להשתלות שיניים הוא רופא שיניים שעבר התמחות בתחום של השתלות שיניים. אך לא בישראל.

אין הכרה בהתמחות בישראל

בישראל, כל רופא שיניים יכול לבצע השתלות שיניים, ואיננו חייב להיות מומחה בתחום. חלק מרופאי השניים בישראל, ומדובר בקומץ של כ- 200 איש בלבד להערכתי, נבחן בבחינות התמחות כאלה בחו״ל.

תואר מומחה להשתלות שיניים מוענק גם על ידי העמותה הבינלאומית להשתלות שיניים. תעודת התמחות זו המכונה ׳דיפלומט׳, מוכרת במספר מדינות בעולם, בינן גרמניה ופלורידה, אך כאמור, לא על ידי משרד הבריאות בישראל. במרפאתנו לדר׳ אבירם יש את תעודת ההתמחות הנ״ל.

גם חברות הביטוח מאשרות בדרך כלל ביצוע השתלות שיניים רק למומחים. עם זאת, הן בחרות במומחים למחלות חניכיים, ומומחים לכירורגיה פה ולסת, ואינן מאשרות בדרך כלל את ביצוע השתלים לרופאי שיניים שאינם מומחים. הסיבה לכך איננה ברורה, שכן עד לפני כעשור, נושא השתלות השיניים לא היה אפילו בין תחומי הלימוד של ההתמחות במחלות חניכיים. במרפאתנו אנו מעמידים לרשותך גם מומחה לפה ולסת וגם מומחה לחניכיים.

מה הופך אדם למומחה להשתלות שיניים?

באופן כללי, תהליך של התמחות בכל תחום חייב לימוד רב, וצבירת ניסיון בביצוע מקרים רבים, ורצוי מורכבים. ככל שרופא שיניים יעמיק את התמקצעותו בנושא, וככל שיבצע מקרים מורכבים יותר, כך יהפוך מהר יותר למקצוען עם אחוז הצלחה גבוה. בסיום ההתמחות על המתמחה לעמוד בבחינות ולעבור אותן בהצלחה. במרפאתנו, מעבר למומחים, גם לכל יתר הרופאים ניסיון רב בביצוע השתלות ובשיקום מעל שתלים. כבר ביצענו את המקרים המורכבים ביותר בהצלחה. כבר עשינו שימוש בכל סוג אפשרי של שתל הידוע למדע, ועובד. למעשה אנחנו מבצעים בממוצע כ- 1500 שתלים כל שנה.

אילו פעולות מבצע מומחה השתלות שיניים?

מומחה להשתלות שיניים (כאמור, אין הכרה בהתמחות כזו בארץ) מבצע חוץ מהתקנה של שתלים בפיך, גם סוגים שונים של בניית עצם, בין הסוגים השונים ניתן למנות בניית עצם עם אבקה, בניית עצם עם בלוקים, וגם הרמת סינוס. כיום מקובל לבצע גם השתלת שיניים ממוחשבת למקרים מורכבים. על המבצע השתלות שיניים להיות בקיא בביצוע השתלות שיניים מסוגים שונים, בהן שתלים רגילים, שתלים חובקים, שתלי זיגומה ואחרים.

איזה ציוד נדרש למומחה להשתלות שיניים?

בראש ובראשונה נדרש לו ציוד וידע לבצע אבחון נכון. עליו לדעת מה הוא צריך לבצע עוד לפני שהוא מתחיל בתהליך. זו הסיבה שבמרפאותינו מכשירים לצילום פנורמי וסיטי מתקדמים. בניגוד למכוני הצילום שיגבו ממך מאות שקלים, אצלינו האבחון והצילומים הם חינם וללא התחייבות.

בשלבים המתקדמים יותר, על מומחה להשתלות שיניים להיות מצויד בכל הדרוש לו מבחינת כלי עבודה, מכשור מתקדם, וחומרים מעולים. זו הסיבה שאנו מחזיקים ציוד עם טכנולוגיה מתקדמת, כולל לייזרים, ומשתמשים בחומרים הטובים ביותר ובשתלים שיש להם אישור ממכון התקנים האירופי וה FDA  האמריקאי. אני יודעים להתאים במדויק את השתל הטוב ביותר למקרה שלך.

האם להשתלת שיניים סיכוי להצליח יותר אם תבוצע על ידי מומחה?

על פי הספרות, שתלים מצליחים ב- 95% ונכשלים בכ- 5% מהמקרים. יתרונו של מומחה הוא ביכולתו לבצע את ההשתלה באופן שיתאים לפיך, וגם ישרוד בו אחר כך לאורך שנים. יתרה מכך, מומחה להשתלות טוב ידע גם מתי להימנע מלבצע שתלים בפיך כאשר הטיפול איננו מתאים לנתונים שלך. הימנעות מטיפול עשויה לחסוך לך סיבוכים. ביצוע השתלת שיניים איכותית ומדויקת, קריא: כזו בה השתל מתאים לסוג העצם שלך ומונח בה בזווית נכונה, עשויה להאריך משמעותית את מניין השנים בהם השתלים ישרדו בפיך.

האם מומחה להשתלות שיניים גובה יותר מרופא שיניים רגיל?

שאלה מצוינת, והתשובה היא: לא בהכרח. מומחים רבים עובדים במרפאות בהן הם מועסקים, כמו גם במרפאתם הפרטית. כשהם עובדים במרפאות אחרות הם יגבו בהתאם למקובל באותה מרפאה, ולא בהכרח יותר. כך למשל תוכל לקבל במרפאתנו איכות ביצוע מעולה, במחיר עממי.