השתלות שיניים ביום אחד

השתלות שיניים ביום אחד עובדות כמו קסם, ומעבירות את המטופל מפה חסר שיניים, לפה עם שתלים וכתרים.  התהליך בדרך כלל כמעט ללא כאב, ללא נפיחות, ועם טיפול תרופתי נכון – אפילו ללא דאגה. מרפאתנו קיבלה אישור משרד הבריאות לבצע תהליך זה גם תת טשטוש ואפילו הרדמה מלאה, בדומה לבתי החולים. בעמוד זה סרטונים מדהימים על איך אנחנו עושים את זה ממש מהר (אפילו תוך 4 שעות), וכל מה שצריך לדעת על סיכויים, סיכונים, למי זה מתאים ועוד.

צפו בסרטון המדגים השתלת שיניים ביום אחד:

השתלות שיניים ביום אחד – קצת היסטוריה

כיום, השתלת שיניים ביום אחד הוא תהליך נפוץ מאד, אבל עד שנת 2011 היינו משוכנעים כי במרבית המקרים עדיף לבצע קודם כל השתלת שינים הכוללת את השתלים בלבד, להמתין 3 חודשים בלסת תחתונה וכ- 6 חודשים בלסת עליונה עד לקליטה שלהם, ורק אז לבנות על השתלים החדשים את השיקום.

השיקום בדרך כלל היה תותבות מעוגנות מעל שתלים, כתרים או גשרי חרסינה. לקראת אוקטובר 2011 יצאו מחקרים חדשים שסקרו מקרים רבים מהעולם כולו. מחקרים אלה הוכיחו כי במרבית המקרים ניתן להעמיס את השיקום מעל שתלים מיד עם ביצועם, ללא הפחתה באחוז ההצלחה שלהם. זאת ועוד, החוקרים גילו כי העצם שנבנית סביב שתלים שהעמיסו עליהם מיד, טובה אפילו יותר מאשר שתלים שבוצעו ואז המתינו לפני שהעמיסו עליהם.

השתלות שיניים ביום אחד – אחוזי הצלחה

אחוז ההצלחה של השתלות שיניים ביום אחד על סמך המחקרים נע בין 92 ל- 97 אחוזים בהתאם למקרה. בממוצע: 95% הצלחה. בפועל, זה אומר שאם שמים לכם שתל בפה, ובונים מעליו את הכתר תוך שמירה קפדנית על כללים מסוימים, יש סיכוי של 95% שהוא  ישרוד בפה לפחות 5 שנים. לאורך תקופה ארוכה יותר של 20 שנה, אנו רואים ששתל יכול לשרוד ב- 82% מהמקרים. אחוז הצלחה גבוה לכל הדעות. עם זאת, יש חשיבות רבה לבחירת המקרה, וגם לבחירת הרופא. ישנם מקרים שאינם מתאימים לשיטה זו, ואז עדיף לעשות שימוש בשיטות אחרות. כמו כן, דרוש רופא שיניים עם ניסיון שיקומי רב כדי שהשיניים החדשות ישרדו לאורך טווח.

האם השתלת שיניים ביום אחד מתאימה לכל אחד?

התשובה לעניין זה טמונה במקרה הספציפי. לא כל מקרה של השתלות שיניים מתאים לביצוע ביום אחד. באופן כללי ניתן לאמר כי, אם העצם בה אנו מתקינים את השתלים חזקה וטובה, ניתן להעמיס על השתלים מייד. אם לעצם אין מספיק נפח, או שאיכותה ירודה, סביר יותר שנצטרך לבצע בשלבים. בנוסף, יש לשים לב לבריאות הכללית של המטופל.

למשל, אם קיימת ברקע סוכרת והיא לא ממש מאוזנת, גם רצוי להמתין. אם יש צורך בביצוע של בניית עצם, רצוי בדרך כלל לחכות לקליטתה, אולם לא תמיד. הכל בהתאם למקרה.

השתלות שיניים ביום אחד – המגבלות

למען גילוי נאות, בכל פרסום שתראה בו את המונח "השתלת שיניים ביום אחד", מתייחס הדבר להשתלת השתלים, והתקנת שיניים קבועות בפה תוך מספר שעות.

עם זאת, שיניים אלה הן שיני מעבר העשויות מאקריל, ויוחלפו בשיניים הסופיות, העשויות בדרך כלל חרסינה, רק לאחר קליטת השתלים לאחר מספר חודשים.

השתלה ביום אחד מאפשרת לך את הנוחות של שיניים קבועות בפה, גם לתקופת המעבר של קליטת השתלים. וחוסכת לך את הצורך להיעזר בתותבת נשלפת, אותה יש להסיר בלילה ולשים בכוס…

השתלות שיניים ביום אחד – איזו אחריות יש לרופא?

כעיקרון, משרד הבריאות אוסר על רופא שיניים לתת לכם אחריות על קליטת השתלים, שכן התהליך איננו תלוי בו, וכמו כל דבר ברפואה  אין 100% הצלחה. עם זאת, במרפאות שלי אנחנו כל כך מאמינים בתהליך, שאנחנו נותנים לכם אפילו תעודת אחריות חתומה לכמה שנים על שביעות רצונכם המרבית. אחריות  שיווקית שאומרת שאם תצוץ בעיה כלשהי אנחנו נסדר אותה מיד ועל חשבוננו, או נחזיר לכם את הכסף. זה כזה פשוט. אנחנו יכולים להיות נדיבים כאן, כי לפי הסטטיסטיקות הפנימיות שלנו, אחוז ההצלחה שלנו כה גבוה, שהסיכוי שלא תהיו מרוצים הוא פשוט קלוש, אפילו אפסי. למיטב ידיעתי אנו גם המרפאה היחידה בישראל שמצהירה מראש ובכתב כי אם לא תהיו מרוצים מהכתרים, נחזיר לכם כל מה ששילמתם עליהם, פלוס 10% פיצוי מוסכם מראש. 110% אחריות!

צפו בסרטון המסביר על התהליך ועל החלופות של השתלת שיניים ביום אחד:

 

סוגים של שתלים בהם עושים שימוש בעת השתלת שיניים ביום אחד

1.שתלים רגילים – בדרך כלל עשויים מטיטניום, ונראים קצת כמו דיבל שהיינו יכולים להחדיר לקיר. אין הבדל בין שתלים המיוצרים בישראל, ארצות הברית, גרמניה או שוויץ, כולם עשויים מאותו חומר, ונראים דומה.

2. שתלים המיועדים למעשנים, סוכרתיים וללוקים באוסטיאפורוזיס – שתלים אלו מצופים בחומר מיוחד המעודד בניית עצם מעבר לשתלים רגילים.

3. שתלים ארוכים במיוחד הנקראים שתלי זיגומה, ומתחברים במקום לעצם הלסת, לעצם הלחי. מיועדים לשימוש בלסת עליונה בלבד.

4. שתלים בזאליים חובקים – מיועדים לביצוע כאשר יש חוסר עצם קיצוני.

5. שתלים בזאליים חודרים – שתלים צרים במיוחד, שרופאי שיניים שסיימו בישראל אינם אוהבים לבצע, אולם נפוצים בקרב מגזרים מסוימים. זולים ומהירים בטווח הקצר, בעייתיים מאד בטווח הארוך. צפו בסרטון למטה אם המליצו לכם על שתלים בזאליים ותחליטו לבד אם זה רעיון טוב או פחות.

אלו שיטות קיימות לביצוע של השתלת שיניים ביום אחד?

אם לחלק את הנושא ל-3 חלקים (כמו כל דבר בצה"ל…) אפשר להגדיר 3 שיטות עיקריות לביצוע השתלות שיניים ביום אחד.

  • גשר חרסינה מודבק על מבנים שמוברגים לשתלים –  זו השיטה הסטנדרטית המקובלת מאז שנות ה- 80
  • גשר חרסינה מוברג מעל שתלים ישרים – הגשר מתברג ישירות לשתלים עצם ללא חלקי ביניים. שיטה זו מקובלת מאד כאשר ניתן למקם את השתלים בצורה מקבילית זו לזו בעצם  הלסת. עם זאת, אם העצם איננה באותה זווית באזורים שונים של הפה, יהיה צורך בחלקי ביניים הנקראים: מתאמי זווית. ואם אין מספיק עצם באזור מסוים, יתכן ונאלץ למקם את השתלים בהטיה, מה שמוביל אותנו לשיטה הבאה:
  • גשר חרסינה מוברג מעל 4-6 שתלים בהטיה (שיטות המכונות: אול און פור, אול און 6) – ונרחיב על נושא זה למטה.

כל השיטות מקובלות, וההחלטה על באיזו מהן לעשות שימוש תלויה במצב העצם, ביכולות של הרופא, וכן, גם ביכולת הכלכלית של המטופל לעמוד בהוצאה.

השתלת שיניים ביום אחד בשיטת All-on-4

שיטה זו מאפשרת גם לאנשים שסובלים מחוסר עצם, לקבל שיניים קבועות אפילו תוך 3 שעות בלבד, ועשויה לחסוך את הצורך בטיפול מורכב כמו הרמת סינוס. שיטת אול או פור (All on four) היא למעשה גשר של 12 כתרים מחרסינה, המוברגים מעל 4 שתלים. כשעושים אותה עם יותר מ-4 שתלים, קוראים לה פשוט: שתלים בהטיה.

השימוש בשיטה זו פותר מצבים בהם עם השנים העצם שלתוכה אנו אמורים להחדיר את השתלים נספגה. זה עשוי לקרות אם יש למטופל חוסר שיניים הרבה שנים, או שהלך עם תותבות לא מאוזנות. העצם נספגת בדרך כלל באזורים האחוריים של הפה. בהתאם, שיטת אול און פור לביצוע השתלת שיניים ביום אחד עושה שימוש בעצם שנותרה בחלק הקדמי של הפה, בו מעגנים 4 שתלים עם זווית הטיה אחורית.

מומלץ מאוד לצפות בסרטון שלמטה כדי לראות דגם של השיטה

מגבלות של השתלת שיניים ביום אחד בשיטת אול און פור

1.מגבלה ראשונה, הגשר בשיטה המקורית עשוי מפלסטיק. ופלסטיק זה דבר שנשחק, ואפילו לפעמים נשבר. אני אישית מעדיף להחליף את השיניים מהפלסטיק אחרי חודשיים שלושה, בשיניים יפות יותר, וחזקות יותר מחרסינה. לא כמו בשיטה המקורית, אז נקרא לזה שדרוג…

2. המגבלה השנייה היא, שאם נכשל שתל אחד אז כל העסק נכשל, ואז צריך או לבצע השתלה מחדש שזה לא תמיד אפשרי, או לחזור לתותבות. משהו צחק פעם ואמר "all on four, none on free". הכול על ארבעה או כלום על שלושה.

3. המגבלה השלישית היא, שזה לא נותן את כל השיניים בפה, ניתן להלביש מעל 4 השתלים בין 10-12 שיניים בלבד. יוצא שהשיניים הטוחנות, האחוריות חסרות. לאדם נורמלי יש 14 שיניים בלסת, אם לא לוקחים בחשבון את שיני הבינה. לרוב האנשים מספיקות בהחלט 12 שיניים ואין להם צורך ביותר.

השתלת שיניים ממוחשבת ביום אחד

בחלק מהמקרים אנו מבצעים השתלת שיניים ביום אחד באמצעות מחשב. השימוש בסד הדרכה שהוכן לנו מראש באמצעות מחשב מאפשר לנו לבצע השתלת שיניים מבלי לבצע חתכים משמעותיים, אלא רק חרירים זעירים בחניכיים. ביצוע השתלה ביום אחד בשיטה הממוחשבת מייתר את הצורך אפילו בביצוע תפרים. בדרך כלל אין אנו משתמשים בשיטה זו כיוון שהניסיון שלנו בהשתלות רב מאד, ואנו מגיעים לתוצאות מדויקות בכל מקרה. עם זאת, כאשר יש מקרה מאתגר במיוחד בו העצם צרה מאד, א שיש מבנים אנטומיים כמו עצבים וכלי דם בהם אנו חוששים לפגוע, אנו מעדיים שיטה זו המאפשרת לנו החדרה מאד מדויקת לאזורים שאיננו יכולים לראות בעין בלתי מזוינת בתוך העצם.

צפו בסרטון: השלמת חוסר שיניים מלא באמצעות שתלים בשיניים ביום אחד וגשרי חרסינה 

למה אנשים רוצים שתלים ביום אחד?

התשובה לעניין זה תלויה בנסיבות של אותו אדם. לעיתים אדם סובל תקופה ארוכה מחוסר שיניים או תותבות מציקות ואז יום אחד הוא מגלה כי ניתן לפתור את הבעיה שלו בקלות ובמהירות. ברור כי ירצה לסיים את התהליך במהירות האפשרית ולקבל שיניים חזקות וקבועות בזמן הקצר ביותר האפשרי.

לא למשוך את התהליך דרך 3 ניתוחים והמתנה של שנה וחצי. אחרים חוששים באופן כללי מביצוע טיפולי שיניים ומבקשים להוריד את מפלס החרדה תוך ביצוע השתלות שיניים ביום אחד תחת טשטוש או אפילו טיפולי שיניים בהרדמה מלאה. בתוך 3 שעות בלבד אנו מסוגלים לבצע שיניים חדשות וקבועות בלסת אחת. אם חוסר השיניים חלקי, אפילו בפחות.

איך אני כרופא שיניים מרגיש לגבי השתלת שיניים ביום אחד?

במרפאתנו ראינו מקרים רבים. למעשה טופלו במרפאתנו ב-15 השנים האחרונות בכמה אלפי מקרים. מגיעים אלינו אנשים במצוקה מכל רחבי הארץ והעולם, ורובם מעדיפים שלא להמתין.

מבחינתי כאיש מקצוע, אני יותר מאשר שמח לספק את הצורך שלהם, ויש לי את היכולת המקצועית לבצע השתלות שיניים ביום אחד במרבית המקרים.

עם זאת, כאשר יש צורך בבניית עצם לפני ביצוע השתלת שיניים, או כאשר מדובר בשתלים כמו שתלים קצרים מאד, או שתלים חובקים המחייבים זמן קליטה לפני ההעמסה עליהם, אני מסביר כי אין ברירה אלא לחכות.

אני מעדיף לבצע השתלות שיניים ביום אחד כל עוד הדבר איננו מסכן את בריאות המטופל, או את הסיכויים להצלחת הטיפול ועמידותו לטווח ארוך.

במרפאות 'טיפול בחיוך' אנו מגבים את העשייה שלנו בתעודת אחריות חתומה, המחייבת אותי להחזיר כסף או לבצע את העבודה מחדש על חשבוני במקרה שיהיה כישלון. בהתאם, אני עושה הכל על מנת שלא תחווה כישלון.

האם גם לך מתאימה השתלת שיניים ביום אחד?

כמו שבודאי הבנת, ישנן שיטות רבות לבצע השתלות שיניים ביום אחד. שיטות מסוימות יהיו טובות למקרה הספציפי שלך יותר מאשר אחרות. אם כבר קיבלת יעוץ ועשית צילומים, תוכל לשלוח אותם אלינו דרך עמוד "אבחון אונליין" באתר.

תוכל גם לצלם את האזור בפיך במקביל ולשלוח את התמונה אלינו כדי לקבל חוות דעת שנייה במייל. לחלופין, תוכל להתקשר למרפאה ולקבוע תור מסודר בו נבדוק את פיך, נבצע צילומים לפי הצורך (כולל צילומי CT חינם במקום הוצאה של מאות שקלים במכון), ונציג בפניך את האפשרויות השונות העומדות בפניך.

הבדיקה והצילומים הם תמיד ללא עלות וללא התחייבות. החלטה נכונה היא החלטה שאפשר לקבל על סך נתונים, ולא רק הרגשה. אנו נוודא כי תקבל את כל הנתונים, ואת כל התשובות שחסרות לך. במקביל תוכל לחוות את השירות יוצא הדופן שלנו על מנת שגם ברמת ההרגשה תבין שהגעת למקום הנכון. אם אתם רוצים ללמוד עוד על איך אנחנו עושים את זה, אתם יכולים לקרוא באתר את החוברת "שיניים קבועות תוך שבוע". אז שיהיה בהצלחה וטיפול קל.