השתלת שיניים All On 4

מה היא השתלת שיניים בשיטת אול-און-פור? השתלת שיניים בשיטת אול און פור (All on Four) היא שיטה מהירה במיוחד שמטרתה השתלת שיניים ביום אחד, קריא: ביצוע שתלים, עם כתרים זמניים, שאינם נשלפים והם קבועים בפה, כבר ביום הטיפול. את הכתרים הקבועים מקבלים לאחר שראינו את קליטת השתלים לאחר מספר חודשים.

למה בכלל צריך השתלת שיניים בשיטת אול און פור?

על מנת לבצע השתלת שיניים יש צורך בכמות עצם מספקת על מנת לעגן בה את השתלים. למי שאין מספיק עצם, ניתן להוסיף עצם, למשל בתהליך הנקרא: הרמת סינוס (ראו מאמר בנושא). מדובר בתהליך שאורך מספר חודשים עד שהעצם נקלטת וניתן לבצע בה את השתלים. על מנת לחסוך בזמן, ובהוצאה הכספית של השתלות העצם, פותחה שיטת אול-און-פור המשתמשת באזורים קדמיים של העצם, על מנת לפצות על חוסר עצם באזורים אחוריים. בשיטה זו משתמשים ב-4 שתלים המוצבים ב- 45 מעלות מהאזור הקדמי, בהטיה לאחור (ראה תמונה 1). אל השתלים מתברג גשר שיש בו רצף של 12 כתרים.

השתלת שיניים All On 4

עם זאת, לעיתים גם באזורים קדמיים אין מספיק עצם כדי לעגן שתלים בהטיה. התחבטו החוקרים איך לעזור גם לאנשים אלה ומצאו פתרון: שתלים זיגומטיים הידועים גם בשמם: שתלי זיגומה ועל זה נדבר במאמר נפרד.

יתרונות וחסרונות של שיטת אול און פור

נמנה כאן מספר יתרונות וחסרונות של ביצוע השתלת שיניים בשיטת אול און פור בטבלה הבאה:

הסעיף יתרונות חסרונות
מבחינה כספית חוסך כסף כי מבצעים מעט שתלים יחסית יש צורך בחלקים נוספים בעלות נוספת הנקראים מתאמי זווית ולכן לא שונה משמעותית מביצוע 6 שתלים עם גשר רגיל (כשאפשר לבצעם)
מהירות הביצוע מהירות גבוהה, מקבלים שיניים קבועות בפה כבר ביום הראשון השיניים המתקבלות ביום הראשון הן זמניות ויוחלפו לאחר מספר חודשים בשיניים הסופיות
הישרדות השתלים לאורך טווח מחקרים מראים שיש הצלחה של 95% ל-5 שנים וכ- 82% ל-20 שנה במקרה של כישלון שתל אחד יש להחליף את כל הגשר ולבנות עצם.
שימוש בעצם הקיימת מקדימה חוסך בניות עצם והרמת סינוס עדיין מחייב כמות מסוימת של עצם לביצוע השתלים שלא לכולם יש.
השיקום המתקבל בסוף מכיל 12 כתרים קבועים בפה מספק מבחינת רוב המטופלים ועולה פחות מביצוע של כל הפה לא אידיאלי כמו 14 שיניים שיש לכל אדם
תחזוקה תקופתית בשיטה המקורית מבצעים עם כתרים מפלסטיק, אך אלו נשחקים מהר, ולכן רופאים רבים עברו לביצוע עם חרסינה שתלים רגישים לאבנית ולדלקות חניכיים ויש להגיע לשיננית כל 4 חודשים
יופי חיצוני נראה מצוין לאנשים עם חיוך רחב במיוחד רואים בקצה שחסרות שתי שיניים אחרונות. נדיר.

מתי לא נבצע אול און פור?

על אף שמדובר בשיטה מצוינת לביצוע השתלת שיניים, יש לה מספר מגבלות:

  • עדין יש צורך ברוחב מינימלי של 5 מ"מ עצם, ואורך של לפחות 10 מ"מ על מנת לעגן שתלים בהטיה. אם אין לכם עצם מספקת לא נוכל לבצע את השיטה ונאלץ לעשות שימוש בשיטות אחרות.
  • מיקום העצם צריך להיות לפחות באזור השיניים החמישיות מהמרכז כדי שניתן יהיה לבצע את השיטה. אם העצם נמצאת קדמית יותר, לא נוכל לבצע.
  • בסופו של דבר מקבלים 12 שיניים קבועות, על אף שלאדם נורמלי, בלי שיני בינה, יש 14 שיניים. לרוב האנשים 12 שיניים מספיקות לתפקוד נח, אכילה, דיבור וחיוך. אם החיוך שלך רחב יותר, נצטרך יותר שיניים, יותר שתלים, ובניית עצם.
  • אם אתה נוטה להדק שיניים או לשחוק אותן, סביר להניח כי העומס על 4 שתלים יהיה גדול מדי, והם לא יעמדו במעמסה. במקרה כזה נליץ על ביצוע יותר שתלים לתמיכה משופרת.
  • אם יש לך מספיק עצם גם באזורים האחוריים, עדיף 6 שתלים ישרים מאשר 4 בהטיה. אין כמעט הבדל בעלות.

כמה עולה לבצע השתלת שיניים בשיטת אול און פור?

לבצע השתלת שיניים בלסת שלימה, איננו עניין זול.  נפרט לכם את החישוב של ביצוע השתלת שינים כזו בסרטון המופיע במאמר: השתלת שיניים מחיר.

איך אדע אם מתאים לי לבצע השתלת שיניים בשיטת אול און פור?

זה קל! כל מה שצריך לעשות זה לבא אלינו לבדיקה וצילום סיטי. הייעוץ והצילומים ללא עלות וללא התחייבות. בבדיקה נסביר לך מה מצבך, ומה השיטה האידיאלית לביצוע השלמת השיניים החסרות בפיך.