איך לצחצח שיניים נכון

רוצים ללמוד איך לחסוך כסף אצל רופא שיניים?  זה פשוט, לצחצח שיניים – זה קל! היום הצחצוח הוא באמת לא דבר מסובך, אך הצחצוח צריך להיות בשיטה מסוימת על מנת שלא תחטיאו את המטרה. אפשר לצחצח הרבה אבל לא נכון. הצחצוח לא חייב להיות משהו שנמשך שלוש או חמש דקות, הפעולה יכול להיות בין דקה וחצי לשתים וזה עושה את העבודה לא פחות צחצוח נכון ויעיל עוזר למנוע צורך בהשתלת שיניים.

אם תסתכלו במודל בסרטון, אתם יכולים לראות שעם מברשת כל מה שאנו צריכים לעשות זה לצחצח לאורך, אבל כאשר המברשת נוטה באלכסון כלפי השיניים (לא ישר או בתנועות עגולות). עלינו להטות את המברשת ב- 45 מעלות ולצחצח את החיבור בין החניכיים לשיניים. אנו למעשה לא מצחצחים שיניים, אנו מצחצחים חניכיים ושיניים! נתחיל לצחצח מבחוץ, ואז ניתן לעבור לחלק הפנימי של הלסת.

כשאנו מצחצחים את הלסת התחתונה, גם כאן אנו צריכים להטות מברשת ב- 45 מעלות, אבל זה עובד רק בשיניים האחוריות… וכאן מגיע החלק הקדמי והטריקי. ומדוע הוא כזה? הציצו בסרטון ותראו, אם ניקח את המברשת ונצמיד אותה לחלק הפנימי של השיניים הקדמיות, אם נחזיק אותה לרוחב, המברשת אינה מגיעה לאזור הנדרש עקב התעגלות הלסת. מסיבה זו, יש לשנות את נוחת המברשת באזור זה, ונצחצח לאורך. זה נכון לשיניים קדמיות בלסת עליונה וגם בלסת התחתונה.

דמיינו מודל של הלסת ושימו לב, במידה ובוחרים ראש מברשת גדול, לא ניתן לצחצח בשינים בעלות  חריצים, ולכן יש לעשות שימוש בראש מברשת קטן ככל היותר, עם סיבים רכים שיכולים להגיע בין השיניים.

מכשירים לשמירה על היגיינת הפה:

אני מאד ממליץ על שימוש יומיומי בסילונית, מכשיר המתיז סילון מים בעוצמה, עושה עיסוי לחניכיים ומרחיק חיידקים מהאזור. הדבר נכון במיוחד עבור אנשים שהותקנו בפיהם שתלים.

האם מברשת חשמלית זה טוב? אזהרה! קיימים מקרים מסויימים שלא מומלץ להשתמש במברשת חשמלית משום שמברשת חשמלית לוחצת על החניכיים ויכולה לגרום לנסיגת חניכיים. ישנם דגמים של מברשות חשמליות שמודדים את עוצמות הלחץ שמופעל על החניכיים והשיניים. במידה ויש לכם מברשת מדגם זה, אני לוקח את דברי בחזרה. שינניות ימליצו לכם על קיסמים וחוט דנטלי. חפשו במיוחד את הקיסמים העשויים סיליקון.

חידוד חשוב לצחצוח שיניים – יש להקפיד על צחצוח גם עבור שתלים.. חשוב מאד לצחצח ולשמר שתלים מכיוון והם רגישים מאד לבעיות חניכיים, לכן חשוב לצחצח גם אותם. שמרו על בריאות השיניים והחניכיים שלכם ותוכלו לחסוך כסף רב אצל רופא שיניים.

לצחצח שיניים לפני ארוחת בוקר או אחרי?