השתלת שיניים בלייזר

מחפש השתלת שיניים בלייזר? ללא ספק, השימוש בלייזר ברפואת שיניים נשמע מתקדם מאוד, וכן, יש לנו לייזר במרפאה. אם ננסה לדייק את המונח "השתלת שיניים בלייזר", נעדיף לקרוא לו "השתלת שיניים בליווי לייזר" שכן ביצוע של השתלת שיניים לא באמת מתבצע רק באמצעות לייזר, ואנסה להסביר.

הכנה לטיפול השתלת שיניים

בתהליך של השתלת שיניים יש לעבור דרך החניכיים, ולבצע קדח בעצם. אל תוך הקדח אנו מחדירים את השתל שלנו, בדומה להחדרת דיבל לקיר. את הקידוח הנ"ל, לא ניתן לבצע באמצעות לייזר הלייזר שולח קרן אור חזקה היוצרת חתך או חירור. מכיוון שקרן האור מחממת מאוד את האזור, היא עשויה להרוג את תאי העצם האחראיים לקליטת השתל.

למעשה, מכיוון שהתאים האלה מתים בטמפרטורה של 54 מעלות, וזאת בזמן שטמפרטורת הקרן עוברת את ה- 100 מעלות בקלות, ביצוע הכנה להשתלת שיניים באמצעות לייזר תגרום לכישלון השתלת השיניים. בהתאם, מבצעים את הקידוח באמצעות מקדחים מיוחדים, שגם אותם אנו מקפידים לקרר במים תוך כדי הקידוח. מקדחים אלה אינם פוגעים בתאים, ונותנים את הצורה המדויקת לה דרוש השתל כדי לקבל עיגון טוב.

צפו בסרטון המתאר טיפול שיניים בלייזר:

תפקידו של הלייזר בהשתלת שיניים

הדבר היחידי שניתן לעשות בו שימוש בעת השתלת שיניים בלייזר הוא ביצוע החתך בחניכיים. אותו חתך פתיחה המבוצע על ידי סקלפל המנתח, ניתן לביצוע גם באמצעות לייזר. מניסיוני, מכיוון שהלייזר למעשה חותך את החניכיים על ידי שריפתם בקרן האור, יש יותר כאב לאחר הניתוח, בזמן שברוב השתלות השיניים שלי שאינן מבוצעות בלייזר, אנשים מעידים על כך שאין להם כאב כמעט בכלל.

אז אם לא לקדוח ולא לחתוך, בשביל מה אנחנו צריכים השתלת שיניים בלייזר?

לטעמי, יש טעם לעשות שימוש בלייזר כאשר יש חשש מדימום. הלייזר מצוין להפסקת דימום מקומי בעת ביצוע חתכים. זה חשוב אצל אנשים המקבלים תרופות נוגדות קרישה, למשל אנשים עם בעיות לב ואחרים.

בקיצור, אם חשבתם לבצע השתלת שיניים בלייזר, מרפאות טיפול בחיוך מצוידות בלייזר חדשני שיכול לעזור לנו בעת ביצוע ההשתלה, אבל חשבו שתבינו שההשתלה עצמה, איננה מבוצעת בלייזר אלא רק נעזרת בו.